ביטוח תלמידים – כל מה שצריך לדעת

כל תלמיד הלומד במערכת החינוך בישראל (מגן ילדים ועד כיתה י"ב) מבוטח בפוליסה מצוינת המבטיחה כיסוי די נרחב. מי משלם? ובכן... תופתעו לדעת שאתם. במסגרת תשלומי החובה שמשלמים ההורים לביה"ס בכל תחילת שנה, משלמים גם על ביטוח הילדים. למה לא סיפרו לכם? שיקולי תועלת: פחות תביעות ויותר כסף בקופות הביטוח.

צריך להדגיש: מדובר בפוליסה נרחבת ומקיפה, אלא שמעט מאוד הורים יודעים על קיום הפוליסה הזאת, ועוד פחות מכך מכירים את תחולתה הרחבה.

להלן הדברים החשובים באמת: גם אם לא שילמתם את אגרת החינוך, ילדכם זכאים לביטוח מכיוון שמדובר בכיסוי קולקטיבי ועל הרשות המקומית מוטלת האחריות לגביית התשלום.

הביטוח מכסה תלמיד שנגרם לו נזק גופני בכל מקום ובכל זמן. כלומר: גם אם הנזק ארע מחוץ לשעות הלימודים, מחוץ לכתלי ביה"ס, בחופשות, בחגים או שבתות ואפילו בחו"ל – יש כיסוי ביטוחי. כך למשל, אם הילד נפצע בגינה אחר הצהריים, נפל מאופניים/קורקינט/סקייטבורד, נפצע במגרש המשחקים, טבע בים או בבריכה, נכווה מאש, מעד במדרגות, נפצע בקטטה, בלע חומרים מסוכנים - ולמעשה ספג כל פציעה גופנית אחרת – הוא זכאי לפיצוי במסגרת הפוליסה.

אמנם יש מקרים מסוימים אותם הפוליסה לא מכסה, כגון: תאונות דרכים, פעולות איבה, תאונות עבודה, רשלנות רפואית ועוד, אך צריך לציין שבמקרים הללו קיים חוק אחר המסדיר את הזכויות, ולכן כדאי להיוועץ בעו"ד על מנת למצות את כל הזכויות האפשריות.

נקודה נוספת חשובה היא מועד ההתיישנות. רבים נוטים לחשוב כי מאחר ומדובר בביטוח – מועד ההתיישנות הוא 3 שנים מקרות המקרה, ולא כך הוא הדבר. מועד ההתיישנות ארוך בהרבה והוא נועד לשמר את זכויות הקטינים: יש לספור את שלוש השנים החל מהגיע הילד לגיל 18. כך למעשה ניתן לתבוע עד גיל 21.

הגשת תביעה במסגרת תאונות אישיות לתלמידים דורשת ליווי צמוד של עו"ד מנוסה המכיר את התחום היטב. תביעה עצמאית ללא הדרכת עו"ד הבקיא ברזי הפוליסות מקטינה משמעותית את הסיכויים למימוש זכויות ילדכם והשגת כספי הפיצויים.

האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. מומלץ להיוועץ בעו"ד טרם מימוש זכויות.
ביטוח תלמידים – כל מה שצריך לדעת
עורכת דין אורלי זפרני לביא

עו"ד אורלי זפרני לביא מתמחה בתחום הנזיקין על כל נדבכיו ומלווה תביעות מרגע התהוותן ועד לקבלת הפיצוי. את לימודי המשפטים סיימה בהצטיינות והתמחתה באחד המשרדים המובילים בתחום.