פיצוי כספי בעקבות פציעות בחדר כושר

בעידן של היום, המקדש את אידיאל היופי, הגוף החטוב והכושר הגופני, יותר ויותר אנשים מתאמנים בחדרי הכושר. אין ספק שהמודעות ההולכת וגוברת בנוגע לחשיבות הספורט ותחזוק הגוף מביאים את ההמונים לחדרי הכושר, ועל כן חשוב לדעת כיצד לפעול במקרה של פציעה בחדר כושר. התנהלות נכונה מיד לאחר הפציעה יכולה להקים פיצוי הולם בעוד שמי שאינו מודע לזכויותיו, עלול להישאר עם כאבים ואף עם נכות צמיתה מבלי שיהיה לו ממי לתבוע את הנזק שנגרם לו.

מעבר לחובה הסטנדרטית של כל מכון כושר בדבר רישיון עסק, ישנן חובות רבות נוספות. כך למשל חלה חובת נוכחות מדריך באזור המכשירים, ויתרה מכך: אם ישנם מתאמנים קטינים, חובה על מכון הכושר להעמיד לרשותם מדריך לאימון קטינים.

פציעות אשר מכון הכושר אשם בהתרחשותן מקימות עילת תביעה. כך למשל מכון הכושר אשם במידה ומתאמן נפצע כתוצאה ממכשיר לא תקין, או אם ארעה הפסקה פתאומית של פעולת ההליכון והמתאמן נפל ונחבל, אם פציעה ארעה כתוצאה מהכוונה לא נכונה ו/או לא מספיקה של מדריך הכושר, אם משקולת השתחררה ופגעה במתאמן - וכיוצ"ב עוד אינספור סיטואציות הבאות בגדר רשלנות מצד חדר הכושר שבגינה ניתן לתבוע ולקבל פיצוי הולם.

מכון הכושר חייב להיות מתוכנן וערוך באופן המקיים את תקנות הבטיחות. רבים אינם יודעים, אך התקנות מחמירות מאוד ויורדות עד לפרטים של מרחק מינימלי בין מכשירים. כך למשל, אם לאחר פציעה – נבדק המרחק בין המכשירים ונמצא שהוא קטן מכפי שהתקנות מורות – הרי שיש כאן רשלנות מובהקת ובהחלט ניתן לטעון לצפיפות ולנפילה לא בטוחה בעקבות כך. גם המרחק בין השורות עצמן חייב להישמר ע"פ סטנדרט מסוים, וכך עוד אינספור תקנות אשר נועדו במהותן להגן על המתאמנים במכון.

לאור האמור, במידה ונופלים או נחבלים במתחם חדר הכושר – כדאי להיוועץ בעו"ד הבקיא בתחום על מנת לקבל הדרכה ראשונית וכן הכוונה אשר תעזור להשיג את הפיצוי המגיע. כל פציעה במסגרת ספורטיבית כזו או אחרת (גם מחוץ לחדר כושר) עשויה לזכות את הנפצע בפיצוי, ומומלץ בהחלט לבדוק זכאות על מנת לממש את כל הזכויות.
פיצוי כספי בעקבות פציעות בחדר כושר
עורכת דין אורלי זפרני לביא

עו"ד אורלי זפרני לביא מתמחה בתחום הנזיקין על כל נדבכיו ומלווה תביעות מרגע התהוותן ועד לקבלת הפיצוי. את לימודי המשפטים סיימה בהצטיינות והתמחתה באחד המשרדים המובילים בתחום.