רשלנות ברפואת שיניים

משרד זפרני לביא מייצג נפגעי רשלנות ברפואת שיניים החל מראשית ההליך ועד לקבלת הפיצוי. רפואת שיניים הינו תחום המתפתח בקצב מסחרר ועמו מתרחבות החובות המוטלות על הרופאים. משרד זפרני לביא מלווה את הלקוח תוך עמידה איתנה על זכויותיו ומימושן.

בעקבות התקדמות התחום:  הרופאים חבים בזהירות מוגברת

תחום הרפואה הוא תחום דינמי אשר מתעדכן חדשות לבקרים, הודות לטכנולוגיה המתפתחת המוצאת פתרונות לשלל בעיות. בתוך התחום רחב הידיים של הרפואה הכללית, קיים תחום רפואת השיניים אשר מתקדם בצעדי ענק, הודות לאותה טכנולוגיה. התקדמות התחום מציבה רף גבוה לרופאים העוסקים במלאכה, ובמקביל גדלה האחריות המוטלת עליהם. כך למשל, לא מספיק שטיפול השיניים עצמו יהיה מוצלח, אלא נדרש מהרופאים לבצע מעקב ארוך טווח לאחר גמר הטיפול.

במסגרת החובות המקצועיים המוטלים על הרופאים ניתן למצוא חובת התעדכנות בהתפתחויות חדשות, הכרת עברו הרפואי של המטופל – הן בתחום השיניים והן באופן כללי, מעקב תדיר, אבחון נכון, אזהרת המטופל מפני סיכונים הכרוכים בטיפול והסברים ברורים ומלאים על הפרוצדורה הרפואית המבוצעת.  כל סטייה מאחד החובות הללו נחשבת כרשלנות מצד הרופא.

פיצוי חסר תקדים למטופלת:

בפסק דין ס' נ' ד"ר כהן כרמלה החלה מטופלת צעירה תהליך יישור שיניים אשר במהלכו התלוננה התובעת על כאבים קשים. הרופאה טענה שיש לייחס כאבים אלה ללחץ המופעל על השיניים במסגרת יישורן. ואולם, בדיעבד – ולמרבה הצער מאוחר מדי – הסתבר כי כאבים אלה היו תוצאה של מחלת חניכיים קשה שלא אובחנה כהלכה ע"י רופאת השיניים. בשל האבחון השגוי נגרם למטופלת נזק עצום לרבות אובדן של עצם סביב רוב שיניה, ספיגת שורשים ואובדן השיניים. הנזק היה כה חמור עד כי בית המשפט פסק על הרופאה לשלם למטופלת כשני מיליון שקלים (ולדיוק: 1,908,340 ₪) ובנוסף שכ"ט עו"ד ע"ס 450,000 ₪.

בפסק הדין המדובר פסק בית המשפט כי חובות הזהירות החלות על הרופא נפרשות על פני כמה שלבים, וביניהם: האבחון, ההחלטה על דרך הטיפול, הטיפול עצמו והמעקב אחר יישומה של ההחלטה. 

חושב שנפגעת מטיפול שיניים רשלני? פנה כבר עכשיו  לפגישת ייעוץ ראשונה ללא עלות. ניתן ליצור קשר באמצעות הנייד, המייל או  האתר.
רשלנות ברפואת שיניים
עורכת דין אורלי זפרני לביא

עו"ד אורלי זפרני לביא מתמחה בתחום הנזיקין על כל נדבכיו ומלווה תביעות מרגע התהוותן ועד לקבלת הפיצוי. את לימודי המשפטים סיימה בהצטיינות והתמחתה באחד המשרדים המובילים בתחום.