רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים ורפואה קוסמטית

היום, יותר מאיי פעם, משתלטים הניתוחים הפלסטיים על חיינו. אלפי ניתוחים מבוצעים מדי יום אך למרבה הצער רבים מסתיימים באכזבה גדולה ומפח נפש. נשים רבות אינן יודעות כי מגיע להן פיצוי כספי גדול במקרים רבים. כך למשל – אם הרופא לא הסביר בע"פ ובצורה ברורה את הסיכונים ותופעות הלוואי – קיימת עילת תביעה, וזאת אף אם המטופלת חתמה על טופס הסכמה לניתוח.

להלן חלק קטן מרשימה אינסופית של טיפולים אשר במידה וכשלו ניתן לתבוע בגינם פיצוי כספי: הסרת שיער בלייזר, הגדלת או הקטנת חזה, שאיבות שומן, הצרת היקפים, שתלים בישבן, הזרקות בוטוקס, חומצה היאלורנית, מתיחות פנים, עפעפיים, פילינג בלייזר, הסרת משקפיים, ניתוחי אף, עצמות לחיים, איפור קבוע ועוד – כולם נחשבים כרפואה קוסמטית אשר מחייבת את הרופאים ליידע את המטופל בכל ההשלכות ותופעות הלוואי של ניתוחים אלה, ויתרה מכך: כל אחד מהטיפולים הללו מקים עילת תביעה במידה וכשל. חשוב לדעת: אם התוצאה אינה מספקת, או שנותרו כתמים בעור, נפיחות עודפת, עיוות, צלקות, אדמומיות, כוויות, אי סימטריה וכיוצ"ב – ניתן בהחלט לתבוע ולקבל פיצוי של עד מאות אלפי שקלים על הנזק הפיסי וגם הנפשי שנלווה לכך.

החובה המוטלת על הרופאים כה גבוהה, משום שהציפייה בניתוחי קוסמטיקה היא שיפור המראה, ושיפור הביטחון העצמי. המטרה של ניתוח קוסמטי היא לגרום נחת וסיפוק למטופלת. ברגע שהתוצאה אינה כפי המצופה, הרי שקיימת סיבה לתבוע – וזאת משום שהניתוח לא השיג את התוצאה שלשמה הוא בוצע. צריך לזכור כי הזכות הבסיסית ביותר היא הזכות לקבל את התוצאות להן קיוותה המטופלת.

בית המשפט מחמיר עם הפלסטיקאים, ומטיל עליהם חובת זהירות מוגברת. כך למשל, בפסק דין בתחום האמור, קבעה כבוד השופטת סיגל רסלר זכאי כי הרופא אשם בתוצאה לא מספקת של ניתוח מאחר ובמסגרת הברור הטרום ניתוחי לא שאל את המטופלת מאיזו עדה היא. בית המשפט הסביר כי מאחר וידוע שבעלי גוון עור כהה חשופים לסיכון מוגבר וכתמי פיגמנטציה, הרי שהרופא התרשל בתפקידו כאשר לא עשה את הברור החיוני טרם הניתוח. במקרה זה פסק בית המשפט פיצוי בגובה 400,000 שקלים עבור המנותחת!
רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים ורפואה קוסמטית
עורכת דין אורלי זפרני לביא

עו"ד אורלי זפרני לביא מתמחה בתחום הנזיקין על כל נדבכיו ומלווה תביעות מרגע התהוותן ועד לקבלת הפיצוי. את לימודי המשפטים סיימה בהצטיינות והתמחתה באחד המשרדים המובילים בתחום.